Mega Image – G’Market

30 August 2011

Grupul belgian Delhaize, deţinătorul lanţului de magazine Mega Image, a cumpărat reţeaua G’Market, operată de compania Gimrom Holding

Sursa:  Articol din ziarul turc Zaman

Data anunţului: 30 august 2011

Cumpărător: Mega Image SRL

Target: Gimrom Holding SA

Vânzători: Anchor Group SA

Valoare tranzacţie: n/a

Pachet vândut: 100%

Valoarea companiei Enterprise Value: n/a

Despre tranzacţie:

La două săptămâni după ce zvonul privind vânzarea G’Market a fost vehiculat în piaţa din România, această tranzacţie este confirmată, cumpărătorul fiind grupul belgian Delhaize, deţinătorul magazinelor Mega Image, Red Market şi Shop&Go.

Această achiziţie a fost făcută în contextul în care Grupul Delhaize s-a extins puternic în Sud-Estul Europei în ultimii 3 ani. Al doilea retailer de produse alimentare din Grecia, cu prezenţă în Bulgaria şi România, grupul belgian a cumpărat supermarketuri în România în 2009, 2009 şi 2010, fie reţele, fie numai câteva magazine. Din 2010 a început şi extinderea în afara Bucureştiului, în judeţele învecinate, dar şi în Constanţa şi Braşov.

În acest an, Delhaize a anunţat cea mai mare achiziţie din regiune, cumpărând Delta Maxi, cel mai mare retailer din Serbia, Muntenegru şi Bosnia-Herzegovina, într-o tranzacţie de peste 900 de milioane de euro şi a devenit unul dintre principalii retalieri ai regiunii. Astfel este de aşteptat să fie interesat de creşterea cotei de piaţă şi în România, atât prin achiziţii, cât şi prin deschiderea de noi magazine, nu numai cu conceptul standard Mega Image, dar şi cu conceptul de discounter Red Market şi cel de corner shop Shop&Go, ajungând la 89 de magazine înainte de această achiziţie. Probabil apetitul de achiziţii rămâne ridicat, numărul de reţele disponibile este însă destul de redus.

G’Market a fost una dintre primele reţele de supermarketuri din România, iniţial cu numele Gima, însă acţionarii nu au investit foarte mult în extinderea reţelei, rămânând cu 4 magazine, după ce două au fost închise, după înjumătăţirea valorii vânzărilor.

Vânzarea ar putea fi considerată o decizie normală a Anchor Group, dimensiunea mică a reţelei nu îi dădea o cotă semnificativă de piaţă şi interesul reţelelor cum sunt Mega Image şi Carrefour, le-a asigurat un exit probabil mulţumitor.

Retailul îşi va continua consolidarea în următorii ani, probabil în ritm de 1-2 tranzacţii pe an, este de aşteptat ca jucătorii de pe poziţiile 1-4 să încerce să cumpere, iar cei aflaţi mai jos, să vândă treptat pentru a se concentra în alte pieţe.

Ce părere ai despre articol?
  • Inutil (11)
  • Insuficient (7)
  • Interesant (15)
  • Excelent (4)
Please share and like us:
0

Alte articole care te-ar putea interesa:

Comments are closed.

css.php