Edenred – Euroticket

25 March 2011

Edenred (fostă Accor Services), liderul naţional şi mondial al pieţei tichetelor de servicii, achiziţionează business-ul Euroticket, al patrulea emitent de tichete de masă şi tichete cadou din România.

Sursa:  Comunicat de presa Edenred

Data anunţului: 4 ianuarie 2011

Cumpărător: Edenred România

Target: Euroticket

Vânzător: ?

Valoare tranzacţie: 5.500.000 euro

Pachet vândut: 100% din active

Consultanţii vânzătorului: n/a

Consultanţii cumpărătorului: n/a

Valoarea companiei Enterprise Value: 5,500,000 euro

Despre tranzacţie:

În 2010 grupul Accor a separat businessul de tichete de servicii preplătite de afacerile din domeniul hotelier prin divizarea şi re-brandingul fostei Accor Services in Edenred. Lider mondial in tichete de servicii preplătite, Edenred deţinea 35% din piaţa românească în care activează alături de Sodexo – 36%; Cheque Dejuner – 19%, Euroticket 5% şi Romticket 4%.

Prin achiziţia Euroticket, Edenred devine lider de piaţă şi în România atingând 40% cotă de piaţă. De remarcat că s-a ales soluţia achiziţionării activelor Euroticket dar nu şi a pasivelor acesteia ceea ce a însemnat că rambursarea valorii tichetelor aflate în piaţă la momentul tranzacţiei a rămas în sarcina vânzătorului.

Vânzător care a refuzat plata unei sume estimate de diverse surse din piaţa de retail a fi între 1 şi 5 milioane euro, adică aproape toată valoarea plătită de Edenred. Păgubiţii au fost atât magazinele care au acceptat tichetele de masă cât şi angajatorii şi salariaţii care au rămas cu nişte hârtii fără valoare.

Bineînţeles că lovitura de imagine s-a răsfrânt şi asupra Edenred care deşi nevinovat a trebuit să explice în faţa publicului că răspunderea aparţine celeilalte părţi din tranzacţie.

 

Ce părere ai despre articol?
  • Inutil (1)
  • Insuficient (1)
  • Interesant (0)
  • Excelent (0)
Please share and like us:
0

Alte articole care te-ar putea interesa:

Comments are closed.

css.php